Wat is een passend uurtarief als cateraar?

Ik heb laatst een feestje gecatered voor het bedrijf van een familielid. Deze kosten kan ik natuurlijk factureren, ik vraag me nu alleen af wat ik als uurtarief moet rekenen voor het bereiden van het eten etc.
Het is voor mij geen officieel werk, maar ik stuur de rekening wel op naar het bedrijf, moet ik er ook btw bedragen opzetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Antoni
9 jaar geleden
Het tarief zou je toch van tevoren hebben moeten afspreken? Wat doe je nu als het bedrijf achteraf de rekening te hoog vindt, en niet wil betalen? Een volgende keer zou ik maar van tevoren duidelijke afspraken maken, ook (en zeker) over het tarief!

Het beste antwoord

Als jij geen bedrijf hebt met een kvk en BTW nummer, kan je geen factuur sturen. Dan zal de ondernemer een inkoop factuur moeten maken aan een particulier en hierop jou naam vermelden. Hierop mag geen btw vermeld of verrekend worden omdat jij dit weer niet kan verrekenen. Jij zal de inkomsten moeten opgeven bij je jaarlijkse aangifte inkomsten belasting.