Wat heb je allemaal nodig om een winkel over te nemen? En kom je dan ook in aanmerking voor een zakelijke lening?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Buiten een gedegen plan en studie of de winkel rendabel is(waarom wil de huidige eigenaar hem kwijt?) heb je ook doorzettingsvermogen, verkooptalenten veel incasseringsvermogen nodig
En eigen geld, want reken er niet op dat je de eerste tijd winst draait.
Maak eens een afspraak bij de kamer van koophandel, soms hebben ze ook speciale startersdagen, waar je met je vragen terecht kunt
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Betreft het een huurpand? Zorg er eerst voor dat je de zaak uberhaupt mag overnemen. In het huurcontract van de zaak/eigenaar staan dit soort zaken ook. Soms laat de verhuurder het niet toe om de zaak over te laten nemen namelijk. Dus je nog niet laten inschrijven bij de KvK voordat het gedeelte van het pand geregeld is.

Het is soms mogelijk om het lopende contract af te kopen, over te nemen of wachten tot het afgelopen is en de volgende potentiële huurder het kan huren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigen geld!. En ondernemers vaardigheden. Inzet, lef en doorzettings vermogen. Als je dan ook nog een goed buissines plan hebt heb je kans de bank je geld gaat lenen. Echter daar moet je weer borg voor stellen.bijv je eigen huis of andere bezittingen.