wat is het verschil tussen een balans en de staat van baten en lasten bij een niet-commerciële organisatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Een balans is voor elke organisatie het zelfde het is een opsommingen van bezittingen en schulden. De staat van baten en lasten is ook voor elk bedrijf gelijk het geeft de kosten en opbrengsten van een jaar weer.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is het de staat van baten en lasten dan gelijk aan een winst en verliesrekening bij een commerciële organisatie?
ronron1212
10 jaar geleden
Ja net als bij elke andere organisatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de balans vind je naast bezittingen en schulden ook het eigen vermogen van de organisatie terug (verschil tussen die 2 andere posten.