Ik ben zelfstandig ondernemer. Op de resultaatvergelijking staat dat mijn netto omzet vorig jaar €30.059 was. Hoe vind ik mijn bruto omzet?

Ik ben zelfstandig ondernemer. Op de resultaatvergelijking staat dat mijn netto omzet vorig jaar €30.059 was. Nu wil ik weten wat mijn bruto omzet was, ik weet namelijk niet hoe dit vermeld staat of hoe ik dit kan berekenen. Ik dacht dat netto omzet altijd lager was als bruto omzet, klopt dit? Iemand die mij hierbij kan helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bruto omzet is het bedrag van de verkochte producten of de geleverde diensten. Om aan de netto-omzet te komen breng je daarop in mindering de bedragen van retour gekomen producten, bedragen die je aan klanten hebt betaald wegens schades aan producten en betalingskortingen. Dan houd je de, inderdaad altijd lagere, netto-omzet over.

Toegevoegd na 4 uur:
Nog korter (van de bronsite):

"Netto-omzet: omzet exclusief BTW en na aftrek van eventuele kortingen."
Computoon