Ben ZZP-er werkend in Denemarken, geldt daarvoor voor de belastingdienst een maximum termijn dat ik daar kan werken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me niet. Waarom zou dat zijn?

Het beste antwoord

Belangrijk voor uw vraag is waar uw sociale woonomgeving is. Komt u regelmatig terug naar Nederland bijvoorbeeld omdat u een gezin hebt.

U zult nu nog ingeschreven staan in Nederland.In principe is er sprake van emigratie als iemand uit Nederland vertrekt, met de intentie om in een ander land te gaan wonen. Bij emigratie is het begrip 'wonen' voor de behandeling van uw belastingaangifte van groot belang. Emigreren is niet alleen emigreren naar verre landen. Er is is ook sprake van emigratie als u in Denemarken gaat wonen. Echter degene die binnen een jaar weer terug keert naar Nederland, wordt door de Nederlandse belasting dienst niet beschouwd als emigrant, tenzij bewezen kan worden dat de fiscale woonplaats elders is geweest. Officieel moet u zich uitschrijven als u langer dan 9 maanden niet in Nederland bent.

De gemeente stelt dan ook de belastingdienst op de hoogte van uw nieuwe adres in het buitenland. De belastingdienst stuurt u vervolgens een formulier 'Opgaaf informatie over verhuizing naar het buitenland'. Hierin kunt u ook het adres van uw zaakwaarnemer opgeven en een machtiging voor de belastingdienst regelen.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb vervolg vraag gesteld, daar er geen sprake is van emigratie.