mag ik eten bezorgen bij mij in de studentenflat van een bekende fastfoodketen?

Ik woon in een studentenflat en werk bij de grote gele M. ik wil graag het eten bezorgen hier omdat er veel vraag naar is. ik krijg zelf vijftig procent korting als ik een bestelling plaats, dus ik zal veel winst maken. ik bezorg het op de brommer wat betekent dat het binnen vijf minuten ter plaatsen is. nu weet ik dat ik het merknaam niet mag noemen in mijn advertenties, omdat je dan mee-lift op het succes van een ander, maar waar moet ik nog meer rekening mee houden om niet in de problemen te komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
het is wel erg naief om te denken dat je je werknemerskorting mag gebruiken om producten met winst door te verkopen

Antwoorden (2)

Een groot bedrijf, thuisbezorgd.nl, heeft in het verleden al eens geprobeerd, om Mac Donalds aan zich te binden. Dat zij voor Mac Donalds de bezorgdienst verzorgen. De reactie van MD Nederland was, dat ze dit niet wilden. Een van de argumenten was, dat ze op die manier de kwaliteit van de producten niet meer konden garanderen. Ze willen zeg maar geen koude Big Mac aan klanten voorschotelen. In sommige andere landen bezorgt MD trouwens wel aan huis. Per land kan het verschillen.

Dus Mac Donalds wil het niet hebben.

Jouw medewerkerskorting is ook niet bedoeld voor grote afnames. Is bedoeld voor als je tijdens het werk wat wil eten, of tijdens privetijd voor eigen gebruik. De organisatie zal snel door hebben, dat er iets aan de hand is, als jij met regelmaat meerdere keren per dag een bestelling komt doen. Ze zullen er een stokje voor gaan steken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteindelijk kan het ook je baantje bij de Mac kosten, als je je niet aan de gemaakte afspraken blijkt te houden.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Zelf ik ook bij MD. Daar mocht ik alleen tijdens mijn werkuren gebruik maken van mijn korting en dat eenmaal per gewerkte dag. Zelf toen ik klaar was met werken en dat ik daarna iets wou kopen mocht ik het niet. Daarbovenop heb je pasje van je management nodig voor je korting. Dus ik denkt dat je snel tegen een doodlopende einde kijkt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelf heb ik ook bij MD gewerkt.*