Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang mag een leverancier wachten met het beantwoorden van financiele vragen ?

Ik heb een overeenkomst opgezegd bij een dienstverlener. Ik wacht al een tijd op een antwoord ofdat ik zonder financiele consequenties de overeenkomst kan opzeggen.
De leverancier laat niets van zich horen en volgens mij moet hij wettelijk hierop binnen een termijn reageren. Weet iemand welke termijn hiervoor staat ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
701

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er is geen wettelijke reactietermijn: partijen zijn vrij om hier afzonderlijke afspraken over te maken in overeenkomst en voorwaarden.

De wet geeft geen definitie van wat een 'redelijke termijn' is voor reactie, zelfs niet voor de reactietermijn na een formele schriftelijke ingebrekestelling/
Wat redelijk is zal derhalve van de concrete situatie afhangen.

Meest voor de hand liggend is om de betreffende partij even te bellen met de vraag of ze jouw vraag hebben ontvangen en op welke termijn ze daarop gaan reageren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding