Kan iemand mij iets uitleggen over het legale piramide spel van ACN?

Ik ben sinds kort benadert door iemand die acn doet. Ik vraag mij af of echt een manier is om veel geld te verdienen. Die persoon liet op zijn mobiel zijn rekeningen zien er werd elke week bijna steeds weer 4000 euro overgeschreven. Apart was wel dat zijn huidige saldo maar 46 euro was. Heeft iemand misschien ervaring met dit soort dingen of kan iemand mij extra uitleg geven of dit een slimme manier van oplichten is!
BVD.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een pyramide spel is nooit legaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet doen,Niet doen!
Cryofiel
10 jaar geleden
Alleen doen als je de eerste bent...
fisbel
10 jaar geleden
Lees onder maskering. (piramidespel) Daar wordt ook ACN vermeld. http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramidespel

Antwoorden (3)

Piramidespelen zijn per definitie alleen maar voordelig voor degene(n) die aan de top staan. Het duurt heel lang voordat je aan de top staat of het gebeurt nooit. In de tussentijd moet jij je familie, vrienden, kennissen benaderen om er geld in te steken. Dat kan je heel wat vrienden kosten als zij erachter komen dat ze niets van hun ingelegde geld terugzien - en jij waarschijnlijk ook niet. Verder vraag ik me af waarom dit spel wel legaal is, bij mijn weten zijn ze dat nooit. Snel rijk worden lukt in ieder geval niet met een piramidespel, tenzij jij degene bent die het begint ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is van ACN wat hun aan het doen zijn dus ik denk niet dat het echt illegaal is.
Legaal of niet: wat de meeste Multilevel Marketing Sytemen gemeen hebben is dat deelnemers onder aan de "piramide" meestal erg weinig verdienen en eerst hoge instapfee's of kosten moeten betalen.

De gemiddelde omzet (omzet, geen winst!) per deelnemer aan legale MLM systemen zoals Tupperware, Herbalife, waterfilters en voedingsmiddelen ligt onder de € 3.000,- per jaar.

Minder dan 1% van de deelnemers haalt er een modaal inkomen of hoger uit, en meestal alleen omdat ze hoger in de piramide zitten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Edit: op de Tros Radar site nog even de data gevonden van de gemiddelde omzet:

"De WFDSA claimt dat in de Verenigde Staten ongeveer 13 miljoen mensen actief zijn in MLM en dat zij 7 miljard dollar per jaar verdienen aan commissies en bonussen.

Deel 7 miljard eens door 13 miljoen, dan kom je uit op een gemiddelde commissie/bonus per MLM deelnemer van USD € 540,- = EUR 437, per jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat lees ik toch veel op oplichterij. Veel berichten gaan over snel rijk worden en weinig doen. Maar dat kan nergens, ook niet bij ACN. ACN werkt met een aantal erkende leveranciers van essentiële diensten samen, zoals KPN en Energiedirect (Essent). Daarnaast kun je via ACN ook wat wellness& producten producten kopen. Je hoeft hiervoor zelf niks in te slaan voor als je dat misschien denkt. Doordat mensen wellicht besparen kunnen ze besluiten over te stappen. Energiedirect en KPN regelen de rest. De ACN vertegenwoordiger krijgt hier wat over betaalt. Ook kun je een team opbouwen, waarover je ook een klein percentage mee pakt. Dit gaat door tot een aantal niveau’s en niet verder. Want dan zou degene die 10 jaar geleden is begonnen over iedereen die nu begint betaalt krijgen. En dat is niet zo (wel bij een piramide constructie). Dus als je verwacht snel rijk te worden begin er dan niet mee, je zult er wel voor moeten werken. Maar dit zal in een paar jaar kunnen uitgroeien tot een mooie extra per maand. Waardoor je bijvoorbeeld part-time kunt werken, Of wat vaker op vakantie kunt gaan. Iedereen heeft zijn eigen visie hierin.