Hoe regel ik mijn backup stroomvoorziening van mijn bedrijf in de stad?

Beste allemaal,

Ik ben student aan de Haagse Hogeschool te Zoetermeer. Voor het huidige project waar wij op dit moment aan werken loop ik tegen het volgende aan.

Onze opdrachtgever heeft een bedrijf in de stad (Den Haag), zijn bedrijf is zeer afhankelijk van stroom. Mocht de stroom uitvallen, dan licht zijn volledige productie stil. Nu hebben we het over dit onderwerp gehad in een gesprek met de opdrachtgever, en hij zegt dat het niet mogelijk is / wettelijk verboden. Vanwege de geluidsoverlast aangezien er zich huizen boven de bedrijfspanden bevinden.

Nu is het onze uitdaging om toch iets te doen tegen een mogelijke stroomuitval. Nu is dus mijn vraag; Hoe doen andere bedrijven dit die in deze zelfde situatie zitten? Is het dan simpelweg onmogelijk om iets tegen een stroom uitval te doen, of zijn er toch nog andere middelen of mogelijkheden die er toegepast kunnen worden om toch 'up en running' te blijven bij een stroomuitval.

Jullie zouden ons enorm helpen als we hier enkele mooie antwoorden op kunnen krijgen,

Met Vriendelijke Groet,

Mark Bregman

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Noodvoorzieningen zijn bedoeld om essentiële bedrijfsonderdelen als computers tijdelijk te laten draaien. Of een OK in een ziekenhuis. Je moet al snel een tankwagen met diesel laten komen. Voor een compleet bedrijf met machines lukt dat niet omdat domweg het gewenste vermogen niet kan worden geleverd. Dan moet je b.v. een eigen energiecentrale hebben. Wat wel geruisloos is, maar niet veel vermogen levert is een accukamer. De accu's leveren via omvormers, die weinig efficiënt zijn, weer 230 Volt wisselstroom op. Maar ze zijn gauw leeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleereest bedankt voor de snelle reactie! Het komt er dus op neer dat in principe de IT wel up en running gehouden kan worden, maar de machines en het "Productie" deel is geen optie, omdat dit simpelweg teveel kost of erg omslachtig is? Wat zou dan de beste optie zijn om de IT up en running te houden? Hoe doen andere bedrijven dit? Bedankt alvast, Mvg,
Mark
Ik weet niet of het de bedoeling is om jouw huiswerk te doen, maar ga eens op zoek naar de termen
UPS systemen. Dit zijn idd batterijen die DIRECT de stroomvoorziening over kunnen nemen, echter houden deze het niet lang vol. Wij berekenen ze voor 15 tot 30min.

In die 15 tot 30min kan de NSA (Noodstroom aggregaat) op toeren komen en deze de stroomvoorziening over te nemen.
Wat wettelijk kan en mag i.v.m. geluidsoverlast, heb ik geen idee van