Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe regel ik mijn backup stroomvoorziening van mijn bedrijf in de stad?

Beste allemaal,

Ik ben student aan de Haagse Hogeschool te Zoetermeer. Voor het huidige project waar wij op dit moment aan werken loop ik tegen het volgende aan.

Onze opdrachtgever heeft een bedrijf in de stad (Den Haag), zijn bedrijf is zeer afhankelijk van stroom. Mocht de stroom uitvallen, dan licht zijn volledige productie stil. Nu hebben we het over dit onderwerp gehad in een gesprek met de opdrachtgever, en hij zegt dat het niet mogelijk is / wettelijk verboden. Vanwege de geluidsoverlast aangezien er zich huizen boven de bedrijfspanden bevinden.

Nu is het onze uitdaging om toch iets te doen tegen een mogelijke stroomuitval. Nu is dus mijn vraag; Hoe doen andere bedrijven dit die in deze zelfde situatie zitten? Is het dan simpelweg onmogelijk om iets tegen een stroom uitval te doen, of zijn er toch nog andere middelen of mogelijkheden die er toegepast kunnen worden om toch 'up en running' te blijven bij een stroomuitval.

Jullie zouden ons enorm helpen als we hier enkele mooie antwoorden op kunnen krijgen,

Met Vriendelijke Groet,

Mark Bregman

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
721

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Noodvoorzieningen zijn bedoeld om essentiële bedrijfsonderdelen als computers tijdelijk te laten draaien. Of een OK in een ziekenhuis. Je moet al snel een tankwagen met diesel laten komen. Voor een compleet bedrijf met machines lukt dat niet omdat domweg het gewenste vermogen niet kan worden geleverd. Dan moet je b.v. een eigen energiecentrale hebben. Wat wel geruisloos is, maar niet veel vermogen levert is een accukamer. De accu's leveren via omvormers, die weinig efficiënt zijn, weer 230 Volt wisselstroom op. Maar ze zijn gauw leeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden