Kun je een eigen bedrijf beginnen zonder opleiding?

Mijn vader heeft een eigen bedrijf maar hij heeft nooit echt een opleiding voor ondernemer gevolgd. Is dat nu nog zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn oude buurman is miljonair, door eigen bedrijf. Had zelfs zijn middelbare school niet afgemaakt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zoon heeft ook een bedrijf gestart ,heeft ook geen diploma's.Het licht er aan wat voor bedrijf je wilt beginnen.Je kunt ook iemand in dienst nemen die de wettelijke papieren heeft ,als het nodig is

Antwoorden (2)

Ja dat is nog steeds zo als je het ondernemer zijn in je bloed hebt kun je het doen en er zijn er die het niet redden maar er zijn er ook die het zeer zeker wel redden. Je hoeft niet perse een opleiding te hebben om ondernemer te worden het is wel handig als je het een en ander af weet van boekhouding en zaken doen maar het hoeft niet.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat kan, echter voor sommige branches is wel kennis vereist. Informeer hiervoor bij de KVK. Verder is een cursus 'ondernemers vaardigheden' aan te bevelen. Zo leer je wat oa van je verwacht wordt mbt het doen van administratie, belasting aangifte ed.