Vanaf welk bedrag aan (bijverdien) inkomsten wordt het interssant om je in te schijven als zzp er?

Ik heb een part time baan en naast mijn werk wordt ik wel eens uitgenodigd om lezingen te geven. Daar krijg ik een redelijke vergoeding voor die ik jaarlijks als bijzondere inkomsten aangeef bij mijn belastingaangifte. Nu vroeg ik me af wanneer (vanaf welk bedrag aan inkomsten) het interessant voor mij kan worden om mij in te schrijven bij de kvk als zzp er?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://hallo.kvk.nl/hallo/ondernemen/bedrijf_starten/f/144044/t/21798.aspx

Het beste antwoord

Inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel is alleen voor ondernemers/ondernemingen. Je geeft zelf aan dat je je inkomsten onder het kopje bijzonder inkomsten aangeeft (officieel inkomsten uit overige werkzaamheden). Hierdoor geef je aan dat je nu geen ondernemer bent.
Als je je inschrijft als zzp-er, geef je aan de

Toegevoegd na 27 minuten:
Sorry, ik deed iets verkeerd.
Voor je je kunt inschrijven bij de KVK moet je dus eerst aan de eisen van het ondernemerschap voldoen. (zie bronnen) Mogelijk doe je dat al en moet je je eigenlijk al inschrijven!
Er zijn inderdaad fiscale voordelen voor zzp-er (ondernemers), maar hiervoor moet je dus wel als ondernemer aangemerkt zijn en aan je minimale uren voldoen (1225). Het gaat dus niet om een bepaald bedrag!
Je zult dus even moeten kijken of je ondernemer bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heeft niet zo zeer met het bedrag te maken, maar inschrijven is altijd nuttig vanwege de extraatjes zoals de mogelijkheid om een pasje voor de groothandel te krijgen. Of de lezingen die de kvk organiseert.