Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwerk ik de reiskosten in mijn fictief ondernemingsplan ?

Hoi,

Voor mijn ondernemingsplan voor school ga ik van een SRV wagen een workshopbus maken. In het Noorden van het land wil ik daarmee gaan rondrijden (Groningen/Friesland/Drenthe) om bij mensen thuis of op braderieën en markten enz. een workshop te geven.

Maar in zo'n wagen gaat natuurlijk ook de nodige benzine.
Hoe verwerk ik dat in mijn verslag?
Voorrijkosten rekenen of het geld voor benzine in de prijs van de workshop mee rekenen ?

Groet: Marike

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
914

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee niet in de workshopprijs want dat zou betekenen dat iemand om de hoek hetzelfde betaalt als iemand op 100 km afstand. Ik zou dit per 10 km berekenen en dat factureren. Overigens kan dat weer niet bij braderieën, dan moet het wel in de prijs maar dan betaalt iedereen op die braderie dan ook weer hetzelfde.

Dus laat je de bus voorkomen voor een workshop thuis met vrienden en kennissen dan is de prijs per 10 km een x bedrag (houd rekening met heen en terug natuurlijk) en voor de workshopkosten bij een braderie is het een bedrag waar dat geld al in zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: leuk idee. Nog een kleine tip: richt je ook op kinderen en kinderpartijtjes, dat is echt een grote markt (en ja ik weet dat het fictief is).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Hier heb ik heel veel aan!
En de workshop die ik ga geven (Werkman techniek) is leuk voor 7 tot 77 + dus voor bijna elke leeftijd!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord, waar ik wart mee kan!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding