Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil fotografiecursussen (het liefst aan kinderen) geven, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Ik ben zojuist afgestudeerd als fotograaf en wil naast mijn huidige studie als bijbaan fotografiecursussen (het liefst aan kinderen) geven. Waarom aan kinderen? Omdat ik dit gewoon een hele leuke doelgroep vind. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik weet dat ik geen financiële middelen heb om zelf camera's aan te schaffen. Ervaring met kinderen begeleiden heb ik in ieder geval wel. Is het slim om met bepaalde professionals samen te werken? (bijvoorbeeld een school of een andere fotograaf, enz.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
772
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe oud zijn de kinderen? En met wat voor camera gaan ze werken en wat wil je er voor vragen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Ritsuka, Ik heb zelf ervaring met het begeleiden van kinderen in de leeftijden 7-15 jaar, alhoewel meer rond de 15 jaar mij het handigste lijkt voor fotografiecursussen. Het mooiste zou zijn als ze een camera van hun ouders mee kunnen krijgen, aangezien ik niet de financiële middelen heb om zelf allemaal compactcamera's te kopen (laat staan spiegelreflex). Over prijzen heb ik nog geen flauw idee, ik wil er graag wat mee verdienen zodat ik niet persé hoef bij te lenen om de huur e.d. te kunnen betalen (leuk dat studentenleven xd) Er grof op verdienen is absoluut niet mijn bedoeling, het moet voor iedereen leuk blijven :P
Ritsuka
10 jaar geleden
Het hieft toch geen luxe camera te zijn?
Ik zou het juist leuk vinden om te leren hoe je zelfs met een simpele camera mooie foto's kunt maken.
Dus echt leren kijken, dingen over hoeken en lijnen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)