Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik de belasting terugvragen op producten/diensten die ik inkoop en vervolgens doorverkoop?

(Uit zakelijk oogpunt).

Toegevoegd na 7 minuten:
Als bedrijf zijnde

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
745
ronron1212
11 jaar geleden
Kun je even duidelijker zijn waar je het over hebt en wat je bedoeld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je btw bedoelt? Ja, dat mag (het is zelfs de bedoeling). Btw wordt ten slotte, aan het eind van de keten van producent naar consument, door de consument betaald. De tussenliggende schakels berekenen het wel aan elkaar door, maar dragen het af, of krijgen het juist terug (afhankelijk van de vraag of je in- of verkoopt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag inderdaad als bedrijf zijnde de btw die inclusief is bij de inkoop van je producten terugvorderen bij de belastingdienst. Maar je moet ook bij jou klanten (afhankelijk van het product wat je verkoopt) 0%, 6% of tegenwoordig 21% doorberekenen aan jou klanten, dit bedrag wat jij in rekening brengt bij jou klanten moet jij vervolgens weer afdragen aan de belastingdienst. Zo komen de kosten van de btw uiteindelijk bij de consument terecht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding