Hoe maken klusjesbedrijven reclame voor hun bedrijf?

Wat is de beste manier om reclame te maken voor klusjesbedrijven. Denk daarbij aan behangen, schilderen, sloopwerk, vinyl, tapijt en laminaat leggen schoonmaakwerk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (7)

Vaak vind ik kleine briefjes in de bus met bedrijfsnaam, korte tekst en contactnummer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijvoorbeeld via lokale krantjes, verspreiding van folders, reclame op televisie en niet onbelangrijk door evenementen te sponsoren.

Wat ik ook regelmatig zie is een groot bord op de gevel van een huis terwijl het bedrijf er op dat moment aan het klussen is. Soms blijft zon bord in overleg daarna ook nog een tijd staan en krijgt de consument korting aangeboden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste reclame is mondelinge reclame: en bedrijf dat prijs/kwaliteit goed werk levert zal in de kortste keer opdrachten krijgen van kennissen van klanten en zo komen de opdrachten continu binnen: oze klusjesman heeft op dzemanier al een wachttijd van bijna een jaar voor grotere opdrachten dan welliswaar.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je bedrijfsauto of busje bestickeren. Of je kunt van die magneetplaten laten maken. Die zie je wel 's op auto's van koeriers. Dan "plakken" ze zo'n magneet er op zonder dat je je auto beschadigd met stickers.

Met een site, en daarop foto's van je werkzaamheden.
Foto's van werk wat je gedaan/gemaakt hebt.

Visite kaartjes bij supermarkten ophangen.

"Ongewenst" adverteren door flyers/reclame in brievenbussen te droppen zou ik niet doen, werkt averechts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig kun je ook veel opdrachten krijgen door jezelf aan te melden op werkspot. Je kunt bieden op opdrachten van particulieren en als je de opdracht wint, heb je de klus ook binnen. Je kunt met de tijd ook steeds beter gewaardeerd worden, wanneer je goede recensies krijgt van je opdrachtgevers, waardoor je weer meer kans maakt op nieuwe opdrachten. Tip: Doe je werk altijd zo goed mogelijk en naar tevredenheid van de klant, want mond tot mond reclame zou ook nadelige gevolgen voor je onderneming kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een veel gevallen maken klusjesbedrijven geen of weinig reclame voor hun bedrijf. Zij gaan op zoek naar opdrachten op plaatsen waar de consument zich bevindt.

Dat is het geval bij een groot aantal websites. Zogenaamde marktplaatsen voor vraag en aanbod m.b.t. klusjesdiensten. Je kunt die sites in twee groepen verdelen.

Enerzijds de sites waarbij de consument opdrachten plaatst en waarbij klusjesmannen op een opdracht kunnen bieden. Twizzi is hiervan een goed voorbeeld.

Anderzijds zijn er sites waarop jij jezelf kunt inschrijven als dienstenaanbieder. Consumenten kunnen via deze sites gratis offertes aanvragen. Jij krijgt daarbij dus leads van potentiële klanten doorgespeeld. Hierbij is het wel uitkijken geblazen want er zijn in deze markt een aantal minder betrouwbare spelers actief.

In ieder geval is het zo dat je op deze manier klanten kunt maken zonder daarvoor reclame te maken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste en het goedkoopste is de mond aan mond reclame. Als je goed werkt levert zullen de mensen het verder vertellen.
Je kan ook een kleine attentie beloven als ze je een klant aanbrengen.
Verder zijn zoekertjes in huis aan huisbladen heel efficiënt, meer dan grote dure advertenties.
Ik had een bloeiende zaak met 2.5€ per week reclame kosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergat nog wat. Een website is uiteraard een must geworden.