Kan iemand mij in eigen woorden uitleggen wie Hellriegel en Slocum zijn?

Hellriegel en Slocum onderscheiden namelijk 4 fundamentele problemen die tijdens het socialisatieproces spanningen kunnen opleveren. Alles leuk en aardig, maar wie zijn dit nu eigenlijk? Op google heb ik gezocht, maar wat ik voornamelijk tegenkom is bedrijven die deze woorden/namen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Beide heren hebben nogal wat boeken geschreven, en die zijn blijkbaar nogal in de smaak gevallen. Dat is de reden dat je zo vaak citaten tegenkomt met Google, of dat er over hun boeken wordt geschreven.

Het zijn allebei professoren (inmiddels emeritus) in management. Ze weten dus alles over leidinggeven, bedrijfsvoering, organisatie, bestuurskunde etc.

Hellriegel was professor aan de Mays Business School in Texas, en Slocum was verbonden aan de Cox School of Business van de Southern Methodist University in Dallas. Ook in Texas dus; daar zijn ze elkaar tegengekomen, en blijkbaar hadden ze dezelfde visie op management. Dat zal de reden geweest zijn, om er maar eens een paar boekjes over te gaan schrijven.

Beide heren duiken ook in andere combinaties op. Ze schrijven ook wel eens een boekje met b.v. Susan E. Jackson, ook een beroemdheid op het gebied van bedrijfsorganisatie.

Hier een vrij uitgebreide literatuurlijst:
http://www.goodreads.com/author/show/501064.John_W_Slocum_Jr_

Mijn indruk is dat het echt studeerkamergeleerden zijn, en wat minder in de openbaarheid treden.

http://mays.tamu.edu/directory/employees/132/