Hoe kan ik, als ondernemer, btw terugvorderen over aangekochte software uit Australie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
ronron1212
11 jaar geleden
Heb je het niet als onderneming besteld dan wat dan hebt je verlegde btw dus o%

Het beste antwoord

U kunt (ervan uitgaande dat u geregistreerd bent bij de Belastingdienst en de KvK) "via de Australische douane en de Australische belastingdienst (ATO) de Goods and Services Tax (GST) terugvragen, op basis van een zogenoemde Business Activity Statement (BAS) en opgave van een Australian Registered Business Number (ARBN).

Registratie
Om in aanmerking te komen voor teruggave van de GST bent u verplicht zich zowel bij de Australian Securities and Investments Commission (ASIC) als bij het Australian Taxation Office ATO te registreren. Na registratie kent ASIC een uniek Australian Company Number (ACN) toe aan het bedrijf. Ondernemingen moeten dit nummer gebruiken bij contacten met ASIC en vermelden op officiële documenten. Bij de belastingdienst ATO moeten bedrijven een Tax File Number (TFN) aanvragen.

Meer informatie:
De Australische belastingdienst verstrekt op de website uitgebreide informatie over GST voor bedrijven: www.ato.gov.au > Businesses
Via onderstaande site vindt u meer informatie over het teruggavesysteem:
www.customs.gov.au > Import/Export > Indirect tax > Importers"
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan wel is wel veel werk.
Je had het toch gewoon met je btw nummer voor 0% btw kunnen bestellen