Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een muziekinstrument onder mijn bedrijf inbrengen als ZZPer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Amadea
12 jaar geleden
Ben jij dan beroepsmatig musicus? Anders lijkt me dat niet kunnen...
ronron1212
12 jaar geleden
heb je een bv dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zzp er (uitvoerend en docerend musicus)
en gebruik mijn instrument dus inderdaad voor mijn werk.
onderhoud ed zou ik graag bij aftrekposten kunnen rekenen, maar volgens mij moet het instrument dan van het bedrijf zijn of niet?
ronron1212
12 jaar geleden
heb je een bv dan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je gewoon zzp er bent dab kun je de kosten van je bedrijfsvoering dus in jou geval onderhoud van je instrumenten gewoon als bedrijfskosten zien. Er zit namelijk geen verschil tussen prive en zakelijk behalve waar het onkosten gaat voor het verwerven van inkomsten. Als je dga bent dus directeur van een bv kun je de instrumenten verkopen aan je bv.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Als je voor de aangifte inkomstenbelasting een W-formulier invult, dan zijn de volgende kosten betreffende een muziekinstrument aftrekbaar:
– Kleine en grote revisies. Kosten van snaren en rieten.
– Kosten van hoezen en foedralen. Zijn ze duurder dan € 450, dan moet je de kosten in minimaal 5 jaar afschrijven, behalve indien de hoezen of foedralen in 2011 zijn aangeschaft.
– De verzekeringspremie van de instrumenten.
– Instrumenten die duurder zijn dan € 450. Je mag alleen de jaarlijkse waardedaling als kosten aftrekken. De waardedaling moet blijken uit een taxatie- of verzekeringsrapport. Als jouw instrument niet in waarde daalt of in waarde gelijk blijft, mag je geen kosten aftrekken. Je mag per jaar maximaal 20% aan afschrijvingskosten opvoeren, behalve indien het instrument in 2011 is aangeschaft.

Bijzondere afschrijvingsregels in 2011: