Wat is het verschil tussen een zakelijke verhuurder en een particuliere verhuurder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Hetzelfde als tussen een bedrijf en een particulier. De eerste heeft een inschrijving bij de kamer van Koophandel incl. statuten en een al dan niet hoofdelijke aansprakelijkheid (hangt af van de organisatie-vorm). Een particulier is (uiteraard) niet ingeschreven en draagt hoofdelijke verantwoordelijkheid.
Verder kun je verwachten van een zakelijke verhuurder dat het bedrijf de 'spelregels' op papier heeft. Van een particulier hoef je dat niet te verwachten (maar kan wel) en die werkt vaak met mondelinge afspraken.
In beide gevallen echter mag je een huurcontract verwachten waarin je rechten en plichten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een particulier hoeft de spelregels niet op papier te hebben maar je nag wel een huurovereenkomst verwachten?
Interessante combinatie...
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een huurcontract is een zakelijke overeenkomst die gaat over huurprijs, borg, sleutels en dergelijke. Spelregels gaan over het plaatsen van antennes, verbouwingen, onderhoud gemeenschappelijke toegang/ruimte e.d.