Voordelen Ltd

1)Snel op te richten. Het oprichten van de Ltd. is vaak al mogelijk binnen een maand.
2)Goedkoop om op te richten. Alhoewel de regels voor de besloten vennootschap ook soepeler worden is deze nog steeds duurder (mogelijk rond de 3000 euro) dan de Limited (minder dan 1000).
3)Internationaal soms meer bekendheid. Indien er Europees wordt gehandeld heeft de Limited soms een duidelijker karakter.
4)Er hoeft geen startkapitaal gestort te worden. Deze regel is echter inmiddels ook bij de besloten vennootschap komen te vervallen.

Nadelen Ltd

1) De Limited is officieel Engels. Bij eventuele problemen wordt dus de Engelse wetgeving gehanteerd wat enorme gevolgen kan hebben.
2) De Engelse overheid moet het nu goedkeuren en keurt het officieel pas goed nadat aangetoond kan worden dat de Engelse Limited nodig is. Er moet dus een reden zijn waarom gekozen wordt voor de Limited.
3) De Limited geniet momenteel in Nederland een minder positief imago dan de Nederlandse BV.
4) De papieren van de Ltd. moeten in het Engels worden opgesteld wat eventueel een nadeel kan zijn.

groet