Hoeveel mag ik privé bijverdienen met een 'handeltje' op marktplaats?

Tot welk bedrag mag ik wettelijk gezien winst maken door online het e.e.a. te handelen (marktplaats enzo) zonder af te hoeven dragen aan de belastingdienst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belastingdienst verdient helemaal niks Euroman: NIETS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle inkomsten (contant of op rekening) dienen bij de belastingdienst opgegeven te worden. Reken van je inkomsten ongeveer 40% belasting, de rest is van jezelf.

Antwoorden (4)

Wij hebben veel vrijwilligers in dienst.
Mensen die in de wao zijn of een uitkering genieten.
Zij krijgen bij ons een maximum van 1500 euro per jaar.
Dit is toegestaan,door de belastingdienst.
Zonder dat hun er problemen mee krijgen.
Voor jou geld hetzelfde.
Tot 1500 euro ,dan zit je binnen de normen.
Maar je moet voor jezelf afwegen ,wat is controleerbaar,,,en wat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaand antwoord klopt grotendeels, maar kijk uit met uitkeringen. Vooral met de bijstand zijn ze erg streng en zien ze dit als nevenonkomsten.vorige week gelezen in de uwv brochure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag (geloof ik) maximaal circa 600 euro per maand bij verdienen, zonder dat je daar belasting over betaald. Uiteraard moet je dit wél aangeven bij de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Wettelijk gezien moet jij al je inkomsten aangeven op je Belastingaangifte. Dat betekent dus dat het geld dat jij verdient terecht komt op de post Resultaat uit overige werkzaamheden. Let er wel op dat dit om de winst gaat: dus dit is met aftrek van kosten die jij maakt. Voor het berekenen van de winst gelden dezelfde regels als voor het berekenen van winst van een eigen bedrijf.

Als jij nu geen andere bron van inkomsten hebt, dan werkt het belastingsysteem zo dat de eerste van de ongeveer 6000 euro's die jij als inkomsten hebt belastingvrij zijn. Maar verdien jij al geld uit loondienst, en is dit meer dan 6000 euro, dan vallen die extra inkomsten in de Belastingsschijf waarin dat dan valt. Dat zal dis 33%, 41,95%, 42% of 52% zijn.

Let er ook op dat het krijgen van inkomsten van invloed is op uitkeringen en op toeslagen. Doe hier ook proefberekeningen mee.