Waar kan ik aandelen kopen?

Ik wil investeren in een bedrijf door aandelen te kopen, waar kan ik deze kopen? En hoe krijg ik ze dan? Ik denk niet dat ik papiertjes krijg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het ligt er aan, of het bedrijf is genoteerd op de beurs. Zo ja, dan kun je via je bank opdracht geven om aandelen te kopen. Je krijgt dan een soort rekening, waarop bijgehouden wordt hoeveel aandelen je hebt, en wat de waarde op dat moment was.

Is het bedrijf niet genoteerd, dan zijn de aandelen in bezit van de eigenaren. Je zult dan met hen moeten onderhandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke en als ik ze weer wil verkopen hoe gaat dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opdracht aan de bank, in geval van de beurs. Of onderhandelen met de eigenaren. Soms moet je namelijk de aandelen eerst aan de andere eigenaren aanbieden. Dat ligt aan het afgesloten contract. Als je toestemming krijgt, mag je gaan leuren, op Marktplaats zetten desnoods.