Ik wil een eigen bedrijf vanuit huis beginnen (iets rondom kinderen), maar kan m'n vinger niet leggen op wat ik wil. HELP!! Ideeen?

Hallo, ik wil graag iets voor mezelf beginnen maar kan niet vinden wat ik zoek.
Ik wil iets rondom (niet direct met) kinderen doen bijv: een webshop beginnen met aparte (buitenlandse) babyartikelen, website met alles voor een leuke babyshower, zwangerschapssieranden maken, baby/kinderkleding bedrukken..dit zijn een paar ideeen, maar nog niet echt wat ik zoek.

ik zoek wel iets wat een beetje geld oplevert...(dat zijn de bovenstaande niet echt volgens mij...)

heeft iemand nog een leuk (creatief) idee?

dank dank dank..!!

Camille

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je het beste alle mogelijkheden bekijkt en die dan exploiteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat word echt heel moeilijk voor je om alles te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan een ander voor jou niet beslissen en jou ideeen aandragen.
Jij weet het best wat jou capaciteiten zijn en het meeste is heel erg afhankelijk van diploma's.
Misschien heb je geen werk en denk je: oke dan begin ik maar voor mezelf.
Helaas zo werk het niet.
Daarbij ook nog het financiële stukje: je investering.
Denk niet: Ik heb een goed plan, dus ik kan lenen.
Daar heb je ondernemersplannen voor nodig en alles zal goed onderbouwd moeten zijn.
Dus als je hier vraagt om ideeen, dan denk ik dat je nog heel wat moet leren, als iemand een goed idee heeft gaan ze daar zelf de markt wel mee op.
Ze zullen dit waarschijnlijk niet aandragen als idee.
Dus suus, bij deze: Je heb helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut ;-)

Antwoorden (5)

Webshops met spullen voor babyshowers wordt een lastige markt, is al best verzadigd. Probeer contact te leggen met webshops in Amerika en Engeland en kijk welke artikelen nog niet in Nederland worden verkocht en probeer daar importeur voor te worden met een strakke webshop!

Als je hulp nodig hebt, ik loop met hetzelfde idee rond..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij de Kamer voor Koophandel seminars volgen om als ZZPer/freelancer aan de slag te gaan. Je zou je alvast voor zo'n bijeenkomst kunnen opgeven (kost weinig) en dan ontmoet je ook anderen die ideeën hebben. Het helpt je echt op weg!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik je kan aanraden is "het gat in de markt" zoeken....en dat kan iets heel kleins zijn, iets totaal onverwachts, wat enorm aanslaat.
Heel per ongeluk, met noemt dat ook toeval ;-))) heb ik een gaatje in de markt gevonden (op een totaal ander gebied trouwens): het was een inval die ik kreeg.
In feite sloeg het toen nergens op; ik ben het toch gaan uitproberen en het loopt hartstikke leuk.
Dus sta open voor "zoete invallen", ook als het heel raar of onwerkbaar lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor gaatje heb jij gevonden? ik wil ook iets voor mezelf maar weet echt nite wat, wees gerust, ik doe niets met kinderspullen, heb er weinig mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch hou ik het voor mezelf, sorry, omdat het een gaatje is wat snel verzadigd kan raken en dan gooi ik mijn eigen glazen in ;-)
Ik was al jaaaaaaaaaren aan het denken en denken, omdat ik een hobby wilde dat ik leuk vond en wat ook financieel wat zou opleveren. Toen ik gestopt was met dat denken kwam er vanalles op mijn pad, waardoor ik, combinerend en uitproberend, tot HET idee ben gekomen, dat vreemd genoeg nog werkt ook, en inmiddels al bijna 6 jaar.
Soms moet je iets loslaten, om het pad vrij te maken denk ik. Dat klinkt misschien "wazig", maar dat is de ervaring die ik op meer gebieden heb, en ik niet alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domme vraag he, kippenboer19, natuurlijk vertel een ander niet wat en hoe hij iets gevonden heeft.
Gefeliciteerd WendyH, wat je idee ook is, alleen het mag nooit in het nadeel van iemand anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Z11
Ik vind het trouwens geen domme vraag: zou zomaar kunnen, dat ik het wel vertel en dan zou kippenboer19 of wie dan ook er baat bij kunnen hebben, toch? Dan zou de vraag slim zijn ;-)
Wat ik doe is absoluut in niemands nadeel, integendeel zelfs!
Iets voor jezelf beginnen klinkt altijd heel erg fantastisch, maar de enige tip die ik je wil geven is dat je iets moet gaan doen waar je echt helemaal achter staat en dat je bereid bent daar veel tijd in te steken zonder dat het in eerste instantie geld oplevert.
Het kan namelijk enorm tegenvallen en het zou zonde zijn dat je door wat dan ook met een enorme schuld of andere problemen komt te zitten.

Heel veel succes, hopelijk ga je iets vinden waar je jouw ideeen en energie in kwijt kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Camille ga niet verder met kinder/baby of kleding dat is en wordt niks.wat ik wel is opstuur naar china is baby voeding wat je hier in de winkels koopt daar betalen ze graag voor dat hebben ze in heel veel landen niet denk daar maar is over na. groeten 3oorlog