Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een bank rekening openen ondanks aan BKR registratie?

Ik heb een 1 man zaak geopend bij de KVK, maar ABNAMRO weigert een rekening te openen omdat ik heb een BKR notering. Hoe kan ik toch een rekening openen en mijn eigen bedrijf door te zetten?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik wil geen kredietfaciliteiten van de bank, allen een rekening. De notering is wegens achterstand van de hypotheek, en ik heb een nieuwe betalingsregeling getroffen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Volgens mij is dat helemaal niet mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet een bankrekening openen niet hét probleem zijn, maar wanneer jij een lening hebt of wilt aanvragen bij de bank, dan kan je inderdaad geweigerd worden. Als je geen lening aanvraagt of op krediet kan kopen, dan zouden ze in principe (bij de Rabobank iig) geen BKR-toetsing doen.

Maar deze vragen kun je ook stellen bij de KvK overigens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je BKR moet bellen om te vragen hoe dat zit
het is inderdaad erg lastig om een rek te krijgen zelfs als prive persoon
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je kunt proberen om bij een andere bank een rekening te openen
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Je kunt ook bij een andere bank gewoon alleen voor een rekening proberen staat ook in de URL die ik gezonden heb.
Je bedoeld dat je je hebt ingeschreven bij KvK en dat je een nu zakelijke bankrekening wilt openen met kredietfaciliteiten ? Dan kan die BKR notering reden zijn voor de bank om dat te weigeren. Je kunt evt. je eigen gegevens bij BKR opvragen. En anders gebruik je gewoon een prive-bankrekening voor je eensmans-zaak.

Toegevoegd na 5 minuten:
Toevoeging:
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=26
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je helemaal geen bank rek ?of weigert de bank een rek op naam vj nieuwe zaak?dat laatste is logisch ! Het eerste moet kunnen ,is bijna bij wet geregeld ,als je aan de regels houd .wat al gezegt info KVK of ga naar gem krediet bank ps bij een een mans zaak ,voegt het weinig toe een rek op naam Vd zaak ,want Prive en zaak zijn de zelfde rechts persoon qua belasting aansprakelijkheid enz .succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan proberen een bankrekening te openen zonder de mogelijkheid om rood te staan. Dan is er geen risico voor de bank. De bron hieronder legt dat nog eens goed uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft recht op een bankrekening ook al sta je bij BKR geregistreerd of heb je in het verleden fraude gepleegd. Bij elke bank kun je vragen om een Convenantenrekening!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding