Hoe omschrijf je een testimonial?

Ik wil mijn klanten vragen er een te schrijven, maar hoe omschrijf je dan hoe mensen een testimonial moeten schrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een testimonial is een tekst met de volgende kenmerken:

•het is een uitspraak van een klant (of een andere stakeholder) over een bedrijf
•meestal is het een positieve mening die bekendgemaakt wordt door het bedrijf zelf
•het is een citaat uit één stuk, vaak tot stand gekomen door een interview. De tekst bevat geen passages met 'indirecte rede', zoals bij de uitwerking van een interview veel voorkomt. De auteur geeft ook geen samenvattingen of informatie terzijde en verwerkt evenmin vragen in de tekst
•om de tekst als referentie te kunnen gebruiken wordt de naam van de persoon vermeld en eventueel de leeftijd, functie en/of achtergrond. Bijvoorbeeld 'Dirk Peters, accountant, heeft pensioenverzekering Florissant' of 'Maria van de Boom, bezitter van een Prius'.

Ik zou het voor de klanten niet te moeilijk maken.
Je kunt ze gewoon vragen om hun mening over jouw bedrijf en jouw behandelingen op te schrijven.
Ik zou ze dat op een formulier laten doen, wat ze van jou krijgen en waar jouw gegevens al op staan.
Eventueel met wat vragen.

Zie de link voor meer informatie en tips.
http://www.klantwoord.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=97
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt ze vragen of ze, als ze tevreden waren over de behandeling (fysio was het toch?) in 2 zinnen op willen schrijven wat ze er van vonden. Dan worden het er meestal 4 en dan heb jij met een beetje geluk een mooie pakkende tekst.

Noem het een aanbeveling, geen testimonial. Ik moest eerst even 5 minuten nadenken voor ik door had in welke context ik testimonial hier moest plaatsen.