Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik wekelijks een vereniging sponsoren?

Mak ik wekelijks een vereniging sponsoren?

Ik wil bijvoorbeeld 3 verenigingen naar een advertentie laten kijken en wie het meeste keer de advertentie heeft gezien wil ik sponsoren.

Zo ja voor welk bedrag mag ik maximaal sponsoren?

Mag dit of is dit een kansspel?


Voor de goeie orde: het aantal keren dat de advertentie getoond wordt is te zien.

Deelname kost geen geld.

Ik hoor graag uw reactie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
737

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja hoor dat mag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag onbeperkt sponsoren.. Echter moet het voor jouw natuurlijk wel wat opleveren, anders kun je het geld net zo goed aan een of andere dakloze geven naar mijn idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag wekelijks een vereniging sponsoren. Als dat een bedrag per jaar van € 2000 te boven gaat moet de vereniging in principe schenkingsrecht betalen omdat er geen prestatie tegenover staat.
Je kunt echter een vereniging dus een rechtspersoon niet naar iets laten kijken. Dat kan alleen met en door mensen dus natuurlijke personen.
Als de vereniging een ANBIinstelling is dan is er geen schenkingsrecht verschuldigd en is je bijdrage aftrekbaar als gift mits het een echte gift is, dus als je er zelf geen baat bij hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding