Heeft iemand van jullie ooit een kaizen gedaan?

En wat was het resultaat.
wij hadden namelijk vorige week op het werk een kaizen gedaan,en de resultaten waren verbluffend.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV(+1) want ik had nooit gehoord dat dat zo heet. Interessant onderwerp.

Het beste antwoord

Nadat ik had opgezocht wat Kaizen is, kwam ik erachter dat IK dat in ieder geval nog nooit gedaan heb.

Maar een kleine uitleg is wel zo handig:

KAIZEN
De gedachte is eenvoudig:
Grote veranderingen komen tot stand door kleine stapjes te nemen in de richting van je doel.

De techniek is even eenvoudig:
Stel eenvoudige vragen
Denk eenvoudige gedachten
Voer simpele acties uit
Los kleine problemen op
Geef jezelf kleine beloningen
Herken kleine momenten

Het bewijs is onomstotelijk:
Kleine stappen omzeilen de automatische weerstand van de hersenen tegen nieuw gedrag.

Het doel:
Verander je leven zonder angst en tegenslag.

Het resultaat:
Verbijsterend!
Robert Maurer is hoogleraar aan de medische faculteit van UCLA en hij geeft wereldwijd lezingen en seminars over de techniek van Kaizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je duidelijke uitleg