wat is nou eigenlijk kasgeld?

'Grote Nederlandse bedrijven werkten zich snel door de crisis. Ze hebben grondig gesaneerd en flink gespaard. maar te veel geld in kas is ook niet goed, want geld moet werken.' maar wat bedoelen ze hier nou eigenlijk met geld in kas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Geld waarover direct beschikking is, net zoals gemeenten een kas/spaarpot hebben voor diverse doeleinden in de gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet je zien als een bepaalde som geld dat eigenlijk niet wordt gebruikt. Voorbeeld: dat een bedrijf altijd, dus steeds na betaling van alle lasten een bepaald bedrag op de rekening blijft staan wat ze dus eigenlijk nooit gebruiken