Succesvolle mensen vaak duo's of individuen?

Komt het vaker voor dat succesvolle mensen vaak duo's zijn of individuen?
In het bedrijfsleven zie je vaak dat een onderneming is gestart door 2 personen. Creatieve teams werken ook vaak met z'n twee.

Als we weer kijken naar legendarische personen hebben we het wel vaak specifiek over 1 persoon.

Is daar ooit onderzoek naar gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooie interessante vraag. die ga ik volgen

Het beste antwoord

Niet iedereen is overal goed in. Je ziet vaak duo's waarvan er een creatief is en de andere een goede verkoper is. Die versterken elkaar en hoeven zich alleen te concentreren op datgene waar ze in uitblinken.
Mensen die alleen succesvol zijn hebben vaak wel een partner die ze daarin steunt, alleen die is dan op de achtergrond. Zoals bv de first lady's, of de succesvolle mannen die alleen maar aan hun werk hoeven te denken omdat het "natje en droogje" allemaal voor ze wordt geregeld.
Legendarische personen zoals moeder Theresa, hebben vaak ook een partner in de vorm van hun God.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij "creatieve"duo's (theater, toneel, komieken), zie je eigenlijk altijd de combinatie: De "grappenmaker", de "hoofdpersoon", de "leider" versus "de aangever", "de underdog", de "schlemiel".