Heb een prachtige badkamer aangelegd en is ook betaald door klant,nu achteraf claimde ze een nieuwe op mijn kosten

Alles gemaakt in overleg,nu draaien ze via zgn legale weg de zaak zo om dat het slecht vakmanschap is.Wat moet ik doen dit te keren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de mensen op GoeieVraag je hiermee kunnen helpen. Misschien is het het beste om juridische bijstand te zoeken. Voorbereidend hierop is het handig om alles wat je maar kunt bedenken wat je nog op papier hebt staan te verzamelen. Dus de opdracht of je aanvaarding hiervan. Eventueel een email met de omschrijving van de afgesproken werkzaamheden. Het zou mooi zijn als je nog foto's oid hebt.

Hiermee kan een advocaat, rechtswinkel of je rechtsbijstandsverzekering aan de slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is precies hun aanklacht? Als je gewoon de waarheid spreekt en ze geloven je niet kun je er volgens mij niet zo heel veel aan doen.

Probeer eerst uit te vinden wat ze precies slecht vinden, leg uit hoe dat komt, of dat jij het wel goed vindt, waarom zij niet, ga rustig praten met ze, misschien is er gewoon een vergissing en zijn die mensen gewoon een beetje prikkelbaar omdat ze zoiets vaker hebben gehad.

Een rustig gesprek is echt een stap die zult moeten uitvoeren, doe je dat niet dan ben ik bang dat het van kwaad tot erger gaat.

Succes ermee, maar een rustig gesprek voeren is nu echt het handigst, als ze niet willen praten dan is het echt hun schuld.

Volgens mij is dan de enige weg om dat te keren hoger beroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunnen we zonder de details te kennen op oordelen.
Ik zou ook veronderstellen, als ze alles betaald hebben dat ze tevreden zijn.

De klant vragen de makenmenten laten op lijsten en vraag je de gelegenheid te geven deze te verifieren.

Ook zou ik de vraag eens voorleggen aan je rechtsbijstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met 'via de zgn legale weg'? Sturen ze je aangetekende brieven of hebben ze een advocaat in de arm genomen? Dat gebeurt doorgaans alleen maar als normaal overleg niet mogelijk is. Heb je hun klachten geduldig aangehoord?

Hoe dan ook: Als je vindt dat je kwaliteit hebt geleverd en dat je volledig je afspraken bent nagekomen, dan zullen ze hun eisen via de rechter moeten afdwingen. Die rechter heeft er ook geen verstand van en zal een objectieve deskundige inschakelen. Dat kost die mensen veel geld.
Maar als uiteindelijk blijkt dat ze gelijk hebben, dan komen al die kosten voor jouw rekening. Plus de kosten van de rechtszaak en jouw advocaat.
Kortom: weeg af of er geen grond van waarheid in hun klachten zit, en zo niet dan kan je hun juridische stappen met vertrouwen tegemoet zien.
(wat ook nog mogelijk is, is dat ze zich gaan wenden tot een bemiddelingsvereniging in je bedrijfssector, als je daar tenminste bij bent aangesloten)
13 jaar geleden
je kan en je advocaat bellen, of de rechtswinkel die kunnen je uitleggen in hoe je ervoor staat en wat de kansen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ze maar zeggen wat er niet goed is dan. Vervolgens ga jij kijken of dat echt zo is en of je er dan nog iets aan zou moeten doen.