Wat maakt dat je de laatste stap neemt richting een eigen bedrijf?

Het kriebelt al een hele tijd om voor mezelf een bedrijf te beginnen. Maar wat maakt dat je de grote stap neemt, en je huidige baan opzegt? En vooral, hoe overtuig je je omgevingdat dit iets is wat je echt wilt en kunt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mijn man is 2 jaar geleden voor zichzelf begonnen (adviesbureau). Het is inderdaad een hele stap waar veel bij komt kijken. Om te beginnen moet je jezelf afvragen of je een ondernemer bent. Je hoeft je omgeving dus niet te overtuigen, maar jezelf. Ben je doortastend? Kun je jezelf en/of je product verkopen? Kun je tegen stress en onzekerheid? Zit je niet snel bij de pakken neer? Is er een financiele buffer voor als het wat minder gaat? Allemaal belangrijk om een eigen onderneming te kunnen runnen.

Steek je licht op bij de Kamer van Koophandel. Zij kunnen je veel vertellen over wat er allemaal bij komt kijken. Het is teveel om hier allemaal op te noemen.
http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/orientatie/uw_eigen_bedrijf_in_10_stappen/

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een ondernemer te worden. moet je jezelf eerst veranderen met je denken. Je bent baas en werknemer in één persoon. Ontwikkelt je ondernemersmentaliteit. Werknemers mentaliteit heb je al. Doe wat je begrijp, wat je kan en wat je wilt doen. Heb je een droom vult dan de details ofwel je stappen naar je droom toe. Dit is je ondernemersplan. Voorbereiding is het halve werk, Kvk, belastingdienst. Verzamelt mensen om je heen die hetzelfde zijn zoals je wilt hebben. Je kunt je omgeving niet overtuigen. Ze zullen je afremmen. Luister niet naar je directe omgeving. Ga de eerste stap zetten. Geef nooit op. Geef in het begin je huidige baan nog niet op tot je weet dat je je eigen salaris kan betalen. Wees een planner. De taak van een ondernemer is banen scheppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondernemen begint met daadkracht! Volg je passie gewoon doen dus.