Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik 2 talen tegelijk leren?

Ik wil graag Duits en Zweeds tegelijk leren maar deze talen lijken erg op mekaar. Ik moet Duits kunnen voor school omdat ik moderne talen doe maar ik ga volgend jaar op uitwisseling naar Zweden en dus moet ik beginnen Zweeds leren. Zweeds en Duits lijken erg op mekaar maar eigenlijk is geen enkel woord echt hetzelfde. Ook uitspraak is anders. Als ik Duits aan het oefenen ben merk ik vooral dat ik het Duits als Zweedse woorden uitspreek. Kan ik hier iets aan doen of kan ik echt maar 1 taal van dezelfde taalfamilie leren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Cursussen
1.2K
MarBet
3 jaar geleden
Het is moeilijker om het tegelijk te leren, maar je leert het waarschijnlijk juist beter. Je moet er namelijk steeds bewust over nadenken en zet jezelf continu op scherp. Zoals je bijvoorbeeld constateert dat je de Duitse woorden Zweeds uitspreekt. Zie dat als iets positiefs, want je bent jezelf heel erg aan het leren dat onderscheid te maken. Nu is dat nog lastig, maar dat zal steeds beter gaan. Succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Natuurlijk kan dat. Op school heb je ook meerdere talen door- en naast elkaar. Zweeds is trouwens een heel leuke taal. Ik heb hier heel wat Zweedse boeken staan Was ooit twee maanden daar en mijn Zweedse vriendin twee maanden hier. Feestje.
Er zijn veel raakvlakken in die taal met omringende talen en als je goed bent in Engels en Duits, gaat dit je gemakkelijk af.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Ivana
Plus
Zweeds is een prachtige en vriendelijke taal met herkenbare woorden uit Engels, Duits en zelfs Nederlands (Zweed zegt HEDO in Brabant zeggen ze HOUDOE voor tot ziens). Plus
Svenska är ett vackert och vänligt språk med igenkännliga ord från engelska, tyska och till och med nederländska (svensken säger HEDO i Brabant de säger HOUDOE för adjö).
Ivana
3 jaar geleden
@elder161: Leuk dat je het vertaald hebt. Ik zit te genieten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding