Waar kun je gratis gebarentaal leren?

Hoi ik zou graag gratis en online goed gebarentaal willen leren. Niet alleen woordjes maar ik wil uiteindelijk ook gewoon gesprekken kunnen houden. Weet iemand waar dat kan?
Danku

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Cursussen
5.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Meerdere mogelijkheden:
https://www.misterteach.com/courses/gratis-cursus-nederlandse-gebarentaal/
https://www.doof.nl/onderwijs/gebarentaal-leren-via-internet-25861
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik begrijp dat een gebarencursus of een opleiding vaak duur kan zijn, het beste leer je ook van een dove gebaren docent en niet zomaar een gratis online gebarencursus.
Uiteindelijk is het doel dat je de taal ook respecteert en de authentieke taal leert samen met de geschiedenis en het cultuur ervan.
Ik raad je dus aan om naar het Gebarencentrum te gaan en daar voor advies te vragen.

Antwoorden (1)

Er is een gratis on-line cursus gebarentaal. Deze E-learning bestaat uit handige korte filmpjes.
•In deze cursus leer je;
•Getallen 1 t/m 30
•De tientallen t/m 100
•Het alfabet
•De kleuren
•Tijdswoorden
•Vraagwoorden
•Werkwoorden
•Het weer
•Woorden die je gebruikt bij groenvoorzieningen
•Woorden die je gebruikt bij facilitaire dienstverlening
•Woorden die je gebruikt in een conversatie
•Tegenstellingen
•Familie
•Eten en drinken
Er is ook een gratis proefabonnement onder de tweede link.
Een betaalde cursus, eventueel klassikaal, heb je bij het LOI (derde link).