Kun je voor fysioterapeut eerst mavo afmaken dan op mbo dat vak studeren en dsn op hbo?

Ik wil fysiotherapeut worden maar ik vroeg me af of ik op mbo ook dat vak kan gaan studeren en op de hbo verder kan gaan want je moet voor dat beroep sowieso havo/hbo hebben gedaan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Cursussen
1.9K

Antwoorden (2)

Fysiotherapie is een hbo-opleiding. Het mbo biedt deze opleiding niet aan. Opleidingen die er nog het meest in de buurt komen zijn medische opleidingen als verpleegkunde of sport&bewegen.
5 jaar geleden
Je kunt geen fysiotherapie op mbo-niveau studeren.
Indien jij in de toekomst fysiotherapie (hbo) wilt studeren, moet je er voor zorgen dat je een mbo-diploma niveau-4 haalt. In principe zijn er geen vakeisen, met andere woorden, elke mbo-opleiding voldoet, mits deze wordt afgerond op niveau-4. Ook voor havo geldt dat je met elk pakket kunt proberen op de opleiding te komen.
Aangezien de opleiding tot fysiotherapeut zwaar is, is het aan te bevelen om een mbo-opleiding te volgen met biologie. Dat kan in je voordeel werken.
Aangezien de opleiding zwaar is, is het slagingspercentage onder mbo- en havo-studenten niet hoog. Dus makkelijk gaat het niet worden. Maar als je echt gemotiveerd bent...... Ik zeg altijd, met inzet kom je vaak verder, dan wanneer je het uit de mouw schudt.
Als laatste, bedenk wel dat het een fixus opleiding is, omdat er altijd veel meer kandidaten dan plaatsen zijn.