Hoe kan ik mijn arbeidscontract voortijdig ontbinden?

Ik wil mijn arbeidscontract eerder opzeggen, terwijl in de overeenkomst staat dat de opzegtermijn 2 maanden is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij aangeeft aan je werkgever dat je het totaal niet meer naar je zin hebt en dat je werk er al onder te leiden heeft en dat je daarom gesolliciteerd hebt naar een andere baan en dat je daar aangenomen bent. Nu is het zo als jij daar zou blijven werken met tegen zin kan het zijn dat je je werk versloft en zo schade kan berokkenen als je tegen je zin daar je tijd moet uitdienen of om nu met een goede verstandhouding op korte termijn uitelkaar te gaan. Een soort van win win situatie zij blij jij blij en je nieuwe werkgever ook blij. Daarnaast zijn er waarschijnlijk ook mensen binnen je huidige bedrijf mensen die door willen stromen en nu een mooie kans krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je vakantiedagen opnemen en als je daarmee niet uitkomt, nog onbetaald verlof opnemen. Dan kun je vaak per direct weg. Maar het is voor je werkgever niet plezierig als je er plotseling niet meer bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon naar je werkgever toestappen en vertellen wat jij wil en van plan bent, en aangeven dat er genoeg mensen staan te trappelen om jouw baantje te mogen innemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in je proefperiode zit kun je per direct opzeggen. Echter daarna heb je wel rekening te houden met die 2 maanden. Wellicht is je werkgever wel heel erg open om iets te bespreken en kun je ook eerder weg. Een kwestie van overleggen.