uren inleveren of geen uren voor inleveren bij huisarts, tandarts, ziekenhuis bezoek.

Ik heb vorige week een overzicht gekregen van de uren die ik vrij heb gehad.
Ik heb een aantal keer de tandarts bezocht. Ik plan dit zo vroeg mogelijk of zo laat mogelijk omdat ik 40uur per week werk en het dus onder werktijd moet plannen.

Ik ben ook naar een chirurg geweest.

Mogen deze uren gewoon van je vrije uren worden gehaald. Of zijn er zoals ik heb gehoord voor arts 2 verlof uren en voor specialist 4 verlof uren?

En is dit per jaar, maand, week??

Toegevoegd na 19 uur:
Ik schijn geen cao te hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

vraag je baas naar het boekje van de cao, daar staat alles in.
in de meeste cao's zijn de verlofuren voor rekening van de baas, als je 40 uur werkt per week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De regel is dat je baas dit in alle redelijkheid met jou moet regelen. Dat betekent dat als je 40 uur werkt er van jou niet verwacht kan worden dat deze bezoeken in werktijd plaatsvinden. Hij moet je verlof ervoor geven. Daar staan geen vaste uren voor, dat komt meestal overeen met de uren die je daadwerkelijk ervoor nodig hebt.
Een tandartsbezoek van 2 uur vind ik zelf nogal wat overdreven. Als je van 9 tot 6 werkt kun je best om half 9 bij de tandarts zijn en om half 10 op je werk. Maar een specialist bezoeken kost meestal meer tijd.

Nu is natuurlijk wel de vraag hoe je dat regelt met je baas. Dat valt nog niet altijd mee. Als je geen duidelijke regel hebt waar je naar kunt verwijzen. Misschien staat er wat in de CAO maar veel CAO's reppen daar niet meer over. En ook in de wet staat het niet helemaal duidelijk beschreven.
Kijk maar eens hieronder bij de link, je hebt er jammer genoeg erg weinig aan.