Is het moeilijk om als Nederlander aan een baan te komen in België?

Of zijn de hoeveelheid banen er net zo beperkt als in Nederland?

En stel dat je er een baan vindt, is het dan interessant om te emigreren of kun je beter in Nederland blijven wonen en op en neer blijven reizen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

belgie heeft wel minder werkeloze dan in nederland, maar het moet voor je wel werk zijn wat je zoekt..
en emigreren heeft voor en nadelen maar klik even op deze link, daar worden de voor en nadelen goed uitgelegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat als het bedrijf iemand zoekt en jij past perfect op die functie dat je dan die baan gewoon kunt krijgen

of je moet emigreren zal aan je baas liggen als hij verwacht dat je binnen een bepaalde tijd op je werkplek moet kunnen zijn in geval van nood dan is het misschien nodig maar anders kun je gewoon in nederland blijven wonen als je baas je reiskosten wil vergoeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ik weet wel dat belgie niet makkelijkis om erheen te emigreren, mijn broer heeft het ook geprobeerd..maar is er toch maar op terug gekomen
In België hebben ze een ander onderwijssysteem dan in Nederland, dus het is de vraag of ze je diploma's wel accepteren daar. Ik had in elk geval veel moeite toen ik een vervolgstudie in België wilde doen. Ze moesten eerst uitzoeken of mijn diploma daar wel geldig was..
13 jaar geleden
met de juiste papieren is er altijd werk. let wel; je moet je in beide landen gaan verzekeren. ook in het geval van een leaseauto moet je een bijtelling afdragen over een fictieve nederlandse waarde welke altijd duizenden euro's hoger is dan de eigenlijke waarde van de auto