Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houd de beroep salarisadministrateur precies in?

Wat doe je allemaal, heb je een hogen functie? Hoe ziet een dag er ongeveer uit en is de werkgelegenheid goed?
Sorry voor al die vragen, maar mij lijkt het een leuke baan maar ik weet niet precies wat je allemaal te doen heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
820

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een salarisadministrateur zorgt ervoor dat het personeel iedere maand zijn/haar salaris ontvangt. U zorgt o.a. voor de betaling van overuren, vakantietoeslag, salaris bij ziekte, registratie van vakantiedagen, ziektemeldingen aan UWV enz.enz.enz. De mutaties worden meestal aangeleverd aan een extern bureau waarna de salarisadm. de salarisstroken voor betaling enz. ontvangt.U zorgt er tevens voor dat financiële gegevens aangeleverd worden aan de boekhouding.
de functie is op MBO nivo. Er bestaan opleidingen. Sommige gericht op specifieke branche zoals de bouw.
Hoe groot de vraag naar sal.adm is, is mij onbekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zorgt dat de salarissen van de medewerkers van een bedrijf kloppen dat mutaties worden door gevoerd en er aansluiting zijn met de betalingen. de werkgelegenheid ja dat is nooit goed in te schatten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding