Welke banen zijn goed betaald?

Momenteel doe ik VWO. Vorig jaar heb ik mn HAVO diploma behaalt. Ik kreeg een tip van een bekende om te kijken welke banen goed betaald zijn om een idee te krijgen om wat te gaan doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tip van mij: in welke baan dan ook kun je alleen goed verdienen als je goed bent in de baan en het kunt opbrengen om net wat harder te werken dan strikt noodzakelijk. En dat lukt je alleen (op lange termijn) als het werk ook écht je interesse heeft. Hou er dus rékening mee of je later met je gekozen loopbaan wel de hypotheek zult kunnen betalen, dat is absoluut belangrijk, maar begin te kijken naar wat je graag zou wíllen doen. In een goedbetaalde maar oninteressante baan kun je het misschien een jaar, of twee, of vijf volhouden om carrière te maken door op pure wilskracht keihard te werken, maar dan kom je jezelf gegarandeerd tegen en kun je het niet meer opbrengen om meer te doen dan te verschijnen, je acht uurtjes uit te zitten en snel weer naar huis te gaan. Dan zit je in een doodlopende carrière, en dat is niet het fijnste moment om erachter te komen dat je niets anders kunt omdat je nu eenmaal voor die specialistische opleiding hebt gekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah dat is een goede, dat zoek ik nou ook..
Succes iig

Het beste antwoord

Goed betaalde banen zijn:

Jurist
Accountant,
Beleidsmedewerker,
Advocaat,
Hoogleraar,
Productiemanager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je

Andere antwoorden (7)

Na enige jaren beroepservaring kan ik je (uit ervaring dus) vertellen dat je beter een laagbetaalde baan kunt hebben waar je het naar je zin hebt, dan een goedbetaalde baan waar je van baalt.

Stel je dat laatste eens voor. Elke dag moet je verplicht opstaan om naar dat rotwerk te gaan. De hele dag zit je te balen, zit je je te ergeren. Je frustratieniveau stijgt dag in dag uit. Puur daardoor vreet de stress aan je. 's Avonds kom je doodmoe en ontevreden thuis.

Je hebt dan wel een smak geld, maar compenseert dat al die ellende?

Dan beter het omgekeerde. Elke dag sta je met plezier op en ga je fluitend naar je werk. De hele dag heb je plezier en voel je je prettig. Door je in te spannen voel je je fijn, je krijgt zelfs energie van je werk. 's Avonds ga je opgewekt naar huis, waar je nog vrolijke en leuke dingen kunt doen met je familie en/of met je vrienden.

Je moet dan wel opletten met wat je koopt en wat je doet, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het plezier dat je in je leven hebt.

--

Wat denk je - zet je nu nog steeds dat geld op de eerste plaats? ;-)
13 jaar geleden
Als veel geld het enige is wat je nastreeft, adviseer ik je ene gewetenloze baan zoals verkoper van woekerpolissen of zo of advocaat van topcriminelen of zuurverdiende pensioenen van hard werkende mensen wegbeleggen. Het is, denk ik, ook belangrijk dat je doet wat je leuk vind. Maar wil je per sé veel verdienen. Advocatuur, economie, adviseur o.i.d. Of een eigen zaak beginnen, maar dat is wel hard werken. En als hard werken niet je ding is, kun je altijd nog de prostitutie in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chirurg
Tandarts
Piloot

Toegevoegd na 2 minuten:
Op een booreiland kun je in diverse functies goed verdienen!

Toegevoegd na 5 minuten:
Verkeersleider voor het luchtverkeer in de verkeerstoren van een vliegveld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minister ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel wat weinig baanzekerheid voor de lange termijn, kabinetten willen nog wel eens vallen. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn anders wel een aantal ministers die niet weg te branden lijken...
adviseur bij een bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orthodontist, vastgoedmakelaar, interim manager, bijvoorbeeld. Ik wens je voor de komende vijfenveertig jaar heel veel sterkte. Ik denk namelijk ook dat leuk werk, waarbij je leuke mensen tegenkomt een stuk bevredigender is dan veel geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Topsporter