Mag je al 16 jarige op zaterdag én zondag ingeroosterd worden ?

Ik zit nu op hbo en ik wil niet in de avond gaan werken.
Mag mijn werkgever mij op deze beide dagen inroosteren . Let wel : in een weekend, niet de ene keer zaterdag en de andere keer zondag, maar in een week zaterdag én zondag,

Grt.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik zit bij de AH als vakkenvuller,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat mag in speciale gevallen:

Werktijden 16 en 17 jarigen:
• schooltijd telt mee als arbeidstijd
• maximaal 9 uur per dag werken
• een maximale werkweek van 45 uur, niet meer dan 160 uur per 4 weken
• geen overwerk
• geen nachtwerk
• geen oproepdiensten
• bij zondagswerk: 13 vrije zondagen per 52 weken; tijdens schoolweken alleen werken op zondag als zaterdags vrij; tijdens vakantieweken is werken op zaterdag en zondag toegestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat mag niet. Werk je op zondag? Dan moet je zaterdag vrij hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook nog afhankelijk van onder welke bedrijfstak je valt.
In de horeca is het normaal dat je in het weekend werkt, en met een nul uren contract, dus op oproepbasis, kan het zijn dat je twee dagen per weekend wordt ingeroosterd.
13 jaar geleden
Ligt eraan..
Wat voor werk doe je?
Wat voor contract heb je?
Als je gewoon aangeeft dat je maar 1 dag wil werken, moet dat toch geen probleem zijn lijkt me???