Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je weer bij je ex-werkgever in dienst wil treden? Meer info, zie hieronder.

Twee jaar geleden heb ik mijn dienstverband bij mijn ex-werkgever moeten beëindigen, gezien het feit dat ik niet binnen een jaar mijn diploma behaalde.

Op het gesprek meldde mijn manager en zijn assistent dat ik een kans kreeg om alsnog mijn diploma te behalen en daarna weer bij het bedrijf in dienst mocht treden.

Nu nadert de tijd dat mijn theorieuitslag verloopt. Dat betekent dus dat ik al mijn portfolio-opdrachten nog moet laten nakijken en zo nodig moet verbeteren om vervolgens uiterlijk oktober dit jaar praktijkexamen te kunnen afleggen.

Probleem is dus dat mijn praktijkbegeleider van het bedrijf niet meer kan bereiken via de email. Ik kreeg mijn email weer terug. Dus nam ik een kijkje op Hyves, alwaar ik zijn account aantrof en zag dat hij niet meer bij mijn ex-werkgever werkzaam is.

Ik twijfel nu om een andere praktijkbegeleider te contacteren van hetzelfde bedrijf, maar of dit verstandig is.. Wie geeft mij raad?

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik bedoel: Is het niet beter om eerst de manager/assistent te contacten in plaats van de praktijkbegeleider? Of moet ik gewoon doen alsof mijn neus bloedt en die ene praktijkbegeleider via Hyves contacten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
966

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is beter om de manager hierover te benaderen. Die persoon zal je ook weer moeten aannemen en heeft je deze toezegging ook gedaan. Je begeleider niet en die werkt er niet meer. Hij heeft dus helemaal niets meer te zeggen over jouw contract en over de uitspraken van de manager en zijn assistent al helemaal niet.

Bel gewoon die manager op en vraag wanneer je een gesprek kunt hebben over terugkeer nu je bijna geslaagd bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Mijn eerste gedachte is......DOEN. Je hebt niets te verliezen dus ik zou ervoor gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen. je hebt niets te verliezen. Je zal misschien spijt krijgen als je het niet zou doen en er zijn vast nog wel mensen in dat bedrijf die je nog kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Doen.
Nee heb je, ja kunt je krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee heb je en ja kan je krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het alombekende spreekwoord ...
niet geschoten is altijd mis.
Dus Doen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Solliciteren zou ik zo zeggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een verslag van het gesprek waarin de manager gezegd heeft dat je er weer mag werken als je je diploma haalt?

Dat zou een stuk schelen.

Als je je diploma gehaald hebt (dat moet nog wel gebeuren, he) zou ik zeker contact opnemen met het bedrijf. Dat kan ook best rechtstreeks naar de directie, de manager.
Je schrijft een keurige brief waarin je melding maakt van de beloften die jou gedaan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb helemaal niets zwart op wit staan dat mij is toegezegd dat ik na het behalen van mijn diploma weer terug mag komen.. Mijn certificaten zijn in ieder geval nog tot oktober geldig. Probleem is dus dat ik die praktijkbegeleider moet contacten, gezien het feit dat hij, dan wel een andere praktijkbegeleider, mijn examenaanvraag moet indienen. Maar hij werkt er niet meer, zag ik op Hyves. Wat nu? Zie mijn toevoeging bij extra uitleg hierboven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zonder die praktijkbegeleider kan je geen examen aanvragen?
Ha, die Pchahontas;

Kennelijk is jouw oude praktijkbegeleider uit dienst en weet de nieuwe niet van je bestaan. Het is dus aan jou om contact op te nemen en je situatie opnieuw onder de aandacht te brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding