TOELATINGSVOORWAARDEN
Als je je wilt inschrijven voor de Hogeschool voor de Zeevaart dan doe je dat bij de Hogeschool Rotterdam, vandaar dat we bij de volgende pagina’s het hebben over de Hogeschool Rotterdam in plaats van de Hogeschool voor de Zeevaart. Om toegelaten te worden tot de opleiding Maritiem Officier moet je beschikken over één van de volgende diploma’s:

HAVO (vanaf 2009)
Natuur en Techniek
Natuur en Gezondheid (met natuurkunde of natuur, leven en techn.)

VWO (vanaf 2010)
Natuur en Techniek
Natuur en Gezondheid (met natuurkunde of natuur, leven en techn.)
Economie en Maatschappij (met natuurkunde)

MBO
Niveau 4

Diploma’s oude stijl
Je bent toelaatbaar met diploma:
HAVO met wiskunde B en natuurkunde
VWO met wiskunde A of B, beide met natuurkunde
MBO-diploma lang met wis- en natuurkunde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk Natuur & Gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval profiel NT met het vak Aardrijkskunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval Aardrijkskunde, Wis- en Natuurkunde en Engels.
Wil je echt weten wat noodzakelijk is om een maritieme opleiding te volgen, informeer dan eens bij de hogere zeevaartscholen in het land.