Mag mijn werkgever mijn naam gebruiken op zijn website zonder mijn toestemming? (zo ja graag met bron)

Sinds kort geeft mijn werkgever mijn naam op zijn website gezet, met als doel een persoonlijke binding te krijgen met klanten.

Nu vraag ik me af of mijn werkgever dit zomaar mag doen, zonder het mij te vertellen en/of vragen.

Ondersteun uw antwoord graag met een bron zodat ik dit kan nalezen of voorleggen.

bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als u het niet prettig vindt, dat uw naam vermeld staat op de internetsite, is denk ik de eerste stap, om in gesprek te gaan met uw werkgever en uw bezwaar kenbaar te maken. Dit hoeft helemaal niet direct onderbouwd te worden met juridische argumenten. Juridische argumenten kunnen de zaak zelfs onbedoeld te veel op scherp zetten. Persoonlijke argumenten werken in eerste instantie vaak veel beter.

Of uw naam gebruikt mag worden op de site hangt af van de setting. In welke vorm wordt uw naam gebruikt?
AlphaLimaSierra