Mijn werkgever erg negatief

Nooit een complimentje het is altijd fout en zij zien vaak de helft en dulden geen tegenspraak. Hoe hier mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die moeten er wel zijn xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je je best doet. Daarom kun je jezelf een compliment geven :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog geen antwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kwok, als je zoekt zul je vinden. Maar je moet wel willen om te zoeken.

Antwoorden (3)

De meeste chefs en werkgevers zijn slecht in het geven van complimentjes. Ook is het bij veel bedrijven zo dat prestaties soms niet of maar half worden opgemerkt, tenzij je ze zelf natuurlijk onder de aandacht brengt van je chef.

Dat is eigenlijk ook de tip nu; probeer jezelf wat meer in de picture te spelen, door op een informele manier contact te zoeken met je leidinggevende. Maak wat vaker een praatje pot, als de gelegenheid zich er voor leent, en noem tijdens het gesprek terloops wat succespunten, die je weer behaalt hebt. leg het er niet veel te dik boven op, zodat het lijkt dat je loopt te pochen, maar gewoon noemen, waar je mee bezig bent, is helemaal niet vreemd.

Wat tevens helpt is vragen stellen aan je leidinggevende over zaken waar je op dat moment mee bezig bent. Zo laat je je leidinggevende zich belangrijk voelen en kun je hem/ haar meteen informeren over de stand van zaken.

Breng jezelf dus wat meer onder de aandacht.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Hoe hier mee omgaan?

Kijk zelf naar je werk. Wat is je functie en wat zijn de taken die daar bij horen. Is de functieomschrijving duidelijk en zijn de taken goed afgebakend?
Zo ja, dan weet jij dus wat je moet doen en hoe je het moet doen.
Dan kan je ook heel goed zelf bepalen of je beantwoord aan hetgeen er van jou gevraagd wordt.
Als je zelf vind dat je het goed doet, dan is dat genoeg. Dan heb je geen complimenten nodig.

Als het allemaal niet zo duidelijk is qua functie en taken dan vraag je een gesprek en daarin vraag je duidelijkheid. Zonder emoties.
Jij hebt recht op een taakomschrijving en een functieprofiel.
Bekijk de bron voor meer uitleg.

Mocht dat allemaal niet helpen, probeer dan contact te zoeken met iemand van de Ondernemingsraad.
Elk bedrijf in Nederland met 50 of meer werknemers (dus geen FTE's) is verplicht een ondernemingsraad te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werk en ook je werkomgeving moet plezierig zijn om in te werken. Als dit het niet is kan je een ding doen.
Je kan ander werk gaan zoeken.

Als je dit niet kan loslaten en je wilt bij deze werkplek blijven werken, dan zal je je meer en meer gaan ergeren. Maar misschien zal je ook wat vaker ziek worden en gaat je lichaam mee lijden.

Ander werk zal dus niet precies hetzelfde werk kunnen zijn. Je zult wel ruimer moeten denken om ander werk te vinden.
Misschien is boswachter iets voor jouw?