Waar kan ik nakijken of er op een product patent rust en misschien weet ook iemand of je patent op meubelen kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (2)

In de patenten database: http://www.google.com/patents

Patenten mometen aan basis eisen voldoen. zo zijn dat bv:

Een octrooi moet aan de volgende eisen voldoen:

* een uitvinding
* nieuw en inventief
* industrieel toepasbaar
* niet in strijd met de openbare orde of goede zeden

Als jij een meubelstuk uitvind dat nieuw innovatief is, dan kan dat eventueel wel. Maar het is niet makkelijk te omschrijven wat exact je dan patenteert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het sowieso aanvragen. Of je het krijgt blijkt later. Je moet hiervoor bij de Octrooiraad zijn.