Als je in een stad werkt kun je dan een parkeerplaats voor onbetaald parkeren krijgen?

is dit per gemeente verschillend?

Toegevoegd na 2 minuten:
werk als ZZP-er bij een bedrijf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Niet echt. Ik moet voor mijn bedrijf een project doen bij een bank in de binnenstad van Amsterdam en betaal ongeveer 30 euro per dag aan parkeerkosten.

Je kunt dit in je voorwaarden opnemen als reiskosten, aanvullende kosten of opnemen in je uurtarief.

Een werkgever kan natuurlijk wel aan zijn werknemers eventuele parkeerkosten vergoeden of een plaats aanbieden op een parkeerterrein of garage.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ondernemer kan je wel de kosten aftrekken die nodig zijn voor de bedrijfsvoering, dus bewaar de parkeerbonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal zeker per gemeente verschillend zijn.
Maar meer nog van je werkgever.
Die zal bereid moeten zijn daarvoor te betalen.

Ik ken iemand die heeft hier in de stad een parkeerplaats.
Die parkeerplaatsen worden door haar werkgever
gehuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraagsteller is ZZP-er, dus hij is zelf zijn eigen werkgever!
het lijkt mij dat diegene die jou graag op de desbetreffende plek wilt hebben voor de kosten van het parkeren mag opdraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zit doorgaans in het uurtarief.
Als je een klus krijgt aangeboden, en je moet een offerte maken, dan kan je de parkeerkosten in je offerte meenemen. Hoef je geen offerte te maken maar werk je op basis van nacalculatie, declareer dan ook de parkeerkosten. Een parkeerplaats onbetaald krijgen dat kan niet. Al moet je een heel huizenblok renoveren, voor elke auto of container betaal je de parkeerkosten.