Hoe begin je relaxed aan je werk?

Ik ben binnen 5 minuten na aanvang al druk in mijn hoofd, Er liggen opdrachten klaar die ik gelijk wil verwerken, mijn to do's list wordt volgeschreven en mijn 1e koffie wordt vaak koud :) Het is kantoorwerk, iemand tips?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniet ervan dat je lekker bezig bent! Waarschijnlijk is je dag zo voorbij, niet?

Het beste antwoord

Je zou eens kunnen beginnen met mediteren.

Als je dit leert, dan leer je jezelf op commando te gaan ontspannen. Dan kan je uiteindelijk op je werk in een paar seconden weer helemaal in een ontspannen meditatie toestand komen en kan je vandaar uit (opnieuw) beginnen met je werk.
Hier zal je steeds eenvoudiger in kunnen komen en zul je je werk op een andere mentaal niveau kunnen gaan uitvoeren.

Leer ook om Nee te zeggen. Maar misschien moet je hiervoor eerst een burn-out hebben ervaren.

Voor de rest, een schoon bureau (weer een todo-item), regelmatig even een pauze (dan ook weg van je werkplek). Zorg dat je weer opgeladen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Allereerst, zorg ervoor dat je bureau 's avonds opgeruimd is. Zodat je 's ochtends vroeg niet direct de "puinhopen" van eerder ziet. Ook belangrijk, hoe lang je ook al bij dezelfde baas werkt, is acclimatiseren. Je eerste bakje koffie is het belangrijkste, eerst bijkomen van een (eventuele) lange reis en fileleed. Een to-do list is helemaal prima, maar zorg wel dat tie realistisch is. Schrijf na je bakkie koffie op, wat je in ieder geval die dag klaar wil hebben. En nogmaals, wees daar realistisch in, zet niet teveel druk op jezelf en zorg dat je verwachtingspatroon niet te hoog is. Ga ook regelmatig even van je werkplek af. Al is het maar vijf minuten per uur.

Je kan beter voor een langere tijd iiiiiietsjes minder werk doen, dan jezelf voorbij rennen en een burnout oplopen. Zowel jij als je werkgever zullen daar namelijk niet bij gebaat zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Annswers, om die reden begin ik om 08.00 uur met werken terwijl het kantoor pas om 08.30 uur open is. Daarbij komt dat ik ong. 3 kwartier tot een uur reistijd heb en zo een beetje voor de spits kan blijven. Ik pak in ieder geval eerst een lekker kopje koffie, lees mijn mails, sorteer op belangrijk en ga dan pas echt aan de slag. Een half uur lekker alleen op het werk, heeeerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan je werkgever om een goede cursus
Time management.

Persoonlijk heb ik daar heel veel aan gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt alleen druk in je hoofd van dingen die nog gedaan moeten worden en niet van zaken die klaar (geconfronteerd) zijn.
Organiseer je werk door een dagindeling te maken en plan vooraf. Lukt het dan nog niet dan heb je de verkeerde baan. Zoek dan iets anders.