Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Slaag ik met deze cijfers cum laude?

Ik zit nu in 6 vwo en ik weet dat ik gemiddeld een 8,0 moet staat om cum laude te slagen. Ik weet ook dat mijn eindcijfer van een vak niet lager mag zijn dan een 7. Ik sta nu een 6.6 voor aardrijkskunde. Mijn eindcijfer voor aardrijkskunde zou dus een 7 zijn. Mijn vraag is dus: wordt de 8,0, die men nodig heeft om cum laude te slagen, berekend op basis van de eindcijfers per vak afgerond op gehelen? Dan zou ik in het geval van die 6.6 alleen 8.5 moeten staan voor een ander vak. Die 9 zou dan de 7 compenseren. Zou ik dan cum laude slagen?

2 maanden geleden
684

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja afgerond. cum laude wordt berekend met afgeronde cijfers. Een 7,5 is een 8, maar een 8,4 is ook een 8. Dus met 8.5 moet het lukken
(Lees meer...)
2 maanden geleden
HannekeJanssen
2 maanden geleden
@KeesWim: die 6,6 wordt dan toch afgerond een 7, en als de vrager met andere vakken samen gemiddeld een 8 staat, dan zou die 6,6 toch wel voldoen?
erotisi
2 maanden geleden
In artikel 52a wordt ook voor het laagste vak gesproken over eindcijfer. In lid 1a gaat het dan over een gemiddelde van 8 dus ná afronding, in lid 1b wordt ook het woord eindcijfer gebruikt dus kun je ook voor het laagste vak het cijfer ná afronding gebruiken lijkt mij. https://wetten.overheid.nl/BWBR0004593/2018-03-15#HoofdstukV_Artikel50

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding