Wanneer begin ik met werken?

In mijn rooster staat 08:45 tot 15:45. Begint het werk officieel om 08:45 of om 09:00? Ik snap niet zo goed wat inclusief 15 minuten aanvangstijd betekent.

Picture for question
een jaar geleden
1.5K
jc54
een jaar geleden
Zorg er voor dat je vóór kwart voor negen bent, en vraag je leidinggevende wat er met aanvangstijd bedoeld wordt.
Amadea
een jaar geleden
Mogelijk moet er eerst overdracht van informatie plaatsvinden, moet je tijd hebben om een uniform aan te trekken, krijg je eerst instructie of iets dergelijks. En begint de daadwerkelijke arbeid dan om 9 uur.

Antwoorden (2)

Al kom je om 8:57 dat maakt niks uit hoor.
Het is de bedoeling dat je op tijd bent.
In ieder geval niet precies om 9:00 uur.
Niet dat je zegt : de brug stond nog open of het stoplicht stond te lang op rood. Dat willen ze voorkomen vandaar een kwartier eerder.
een jaar geleden
Je begint dus om 9.00 uur te werken; dat kwartier is bedoeld om je eventuele werkkleding aan te trekken, nog even iets te drinken en naar het toilet te gaan, zodat je stipt om 9.00 uur klaar staat of zit om te gaan werken.
een jaar geleden