Hoe kun je juf worden als je niet goed nederlands kan?

Mijn moeder is 52 en werkt al een aantal jaar als overblijf moeder. Ze wil graag juf worden, maar ze kan geen pabo doen omdat haar Nederlands niet goed genoeg is. Wat kan ze het beste doen?

een jaar geleden
1K
tinus1969
een jaar geleden
Als juf is goed Nederlands beheersen toch echt een basale eis.
Pieterke
een jaar geleden
Heeft je moeder wel al eens een talencurcus gevolgd?

Antwoorden (1)

Je kunt geen juf worden als je Nederlands, of bijv. je rekenvaardigheid, onvoldoende is. Dus dat moet je eerst bijspijkeren. Óf je doet dat tijdens het eerste jaar van de PABO. Maar ik denk dat geen enkele PABO je moeder toelaat als ze onvoldoende Nederlands spreekt en schrijft.
Heeft ze wel een HAVO-diploma, om toegelaten te worden tot de HBO-opleiding PABO?
Ze zou bijv. ook nog eens kunnen kijken naar de opleiding onderwijsassistent - lager niveau, misschien zou ze dat wel kunnen en ook leuk vinden?
een jaar geleden